Three days in one...

hallå,
Efter som att jag inte skrivit på några dagar så sammanfattar jag allt i ett och samma inägg nu,finns ändå inte så mycket att säga.

Måndag; TORE/TOR hade namsdag,hade skrivit upp det i min telefon annars har jag inge koll på sånt i vanliga fall.
Jag stor städade här i lägenheten medans gubben va på jobbet. Tänk att det är helt okej att städa i en lägenhet så här,när det liksom är mer sitt egna (nu bor ju inte jag här men skit samma,det känns som mitt hem också givetvis efter som det är min pojks hem) mot hur det är att städa sitt rum hemma.Det finns liksom ingen villja att ens bry sig hur det ser ut där.Jag längtar otroligt mycket tills jag flyttar hem ifrån,och vet att det inte kommer se ut som mitt rum oftast gör,tacka fan för det!Jag tänkte baka något som ett litet "grattis på namsdagen",men det enda som det fanns ingredienser till var chokladbollar,så det fick det bli.
Han själv hade såklart ingen aning om att han hade namsdag,så jag tror inte han hade gråtit allt för mycket om jag nu hade glömt det.Själv nöjer jag mig med om han kommer ihåg min födelsedag! OCH han såg faktist att jag hade städat,dä ni! ;-)

Tisdag; Vaknade av ex antal telefon samtal på både min & Tors telefon.Chefen från jobbet i sommras ringde vilket resulterade i att jag ska jobba några dagar nästa vecka,bra bra! Tor hade glömt sin telefon hemma så jag tog en promenix in till stan för att lämna den.Blev kvar på stan ett litete tag.Jag & Johanna kom även fram till att vi ska leta upp några loppisar här i Örebro,kanske på fredag,får se om vi hittar några. (frågan är om dom har öppet på en vardag om vi nu skulle hitta nån,Johanna lördag skulle nog va bättre!?)
Det var riktigt ruskigt väder och på vägen hem från stan köpte jag fler ingredienser för att kunna baka något mer avanserat.Det fick bli banan muffins utan ägg och chokladkaka,även den äggfri.





Idag; Bubben är ledig och vi har nyss uträttat lite saker,vart en vända till Mariebergsgalleria & T har lämnat in sina däck på en verkstad,för att göra något som tjejer inte förstår sig på (JA iaf inte den här tjejen).
Just nu är min plutt och gymmar och senare ska vi in till stan för att uträtta lite fler saker.
Man måste passa på när han väl är ledig!
Tror små grabbarna ska spela tvspel ikväll så kanske ska hitta på nått med J då :-) vi får se!


Tiden på året då man bara vill tända en massa levande ljus och mysa
under en filt är kommen,and i like it!
p.s Speciellt när man har en go pojkvän att dela filten med ;-)



Jag kunnde inte låta bli att ta kort på den här annonsen,
tyckte det va lite sjukt,hitta den i nån tidning dom släpper här i Örebro.
Typ en tidining motsvarande vårt annonsbladet skulle jag tro.
En massa reklam och grejjer. Men böstförstoring,
ja det är ju 2000 talet vi lever i och vårt samhälle är ju som det är :S


Det var väl allt jag hade att bjuda på,inte så mycket.



Ha en bra dag!
puss

/M

Kommentarer
Postat av: Mamman

Blev bullarna goda?

2009-10-22 @ 20:24:34
Postat av: Matilda

hej mammaAN!

MUFFINSARNA blev helt okej.

2009-10-23 @ 16:22:36
URL: http://matildur.blogg.se/
Postat av: Johanna ALmgren:)

jag har en blogg nu hahah får la se hur länge det håller i sig ,)

2009-10-23 @ 23:05:49
URL: http://johannaellen.blogg.se/
Postat av: Lena

Tjohoo!!

Regn & eländes busrusk idag! :-(

Vi & ALLA ;) andra ska till din "farmor" på mat idag! gott va? ;-) he he..

Synd ni inte ä i Bålängä! för då har ni åxå fått "krubb!!

Kram kram! & hälsa Tor! /Lena

2009-10-24 @ 11:58:49
URL: http://frallorna.bloggplatsen.se
Postat av: Matilda

Faster,det va tråkigt att vi missa farmors kanon goda mat! =/ får ta igen det på julafton helt enkelt :) För jag antar att det är nästa gång vi alla ska samlas där =)

kramar!

2009-10-25 @ 13:26:02
URL: http://matildur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0