fy&blä!

Hallå!
Har inte direkt vart någon särklit trevlig dag. Skrattar och har kul gör jag i stort sett alltid,även i skolan men idag vände sig magen totalt på omvårdnadslektinen.. Dagen började iallafall med att Petra hämta upp mig för att sedan åka till skolan och Fonus skulle prata om vad dom sysslar med. I bilen till skolan pratade vi om obduktinen som börjar närma sig,bara en vecka kvar nu.Började må lite små illa med bara tanken på hur illa det anntagligen kommer lukta och inte tala om vilken jäkla syn med en död och uppskuren människa. Fonus gubben pratade iallafall på allt fööör länge och inte nog att han pratade om döden,han såg då verkligen ut som döden själv. Éfter att döden hållt sin föreläsning om begravningar  så såg vi en film som förberedelse inför obdktionen. Mmmh,va inte så jäkla kaxig längre :S Kännde hur magen börja vända på sig när obduktören började ta ut hjärtat och lägga om sidan av kroppen, va inte heller så mysigt när han lyfte på tarmarna.. Pallade inte ens en film så fattar inte hur jag ska klara av det när det sen är på riktigt,över en film känner man inte ens någon lukt men ändå va det riktigt vidrigt rent ut sagt. Tur nog gick jag och Julia ut medans dom andra satt kvar som om det va en vanlig komedi på tvn,för sen va det dags att  visa hur hjärnan ser ut och alltså dra bak skinnet på kroppens skalle.Hade jag vart kvar då så hade min kära vän P fått en spya i knät kan jag ju säga.
Nej fan jag fattar inte hur jag ska klara av det här,börjar bli nervös. Men känner mig nästan tvungen... =/

Nog om döda kroppar! Jag är inte ett psyko trotts att "vissa" tror det ;P Det är ju ändå ett vanligt studiebesök,njaa kanske inte så vanligt men vi går ju ändå omvårdnand så såå sjuk är det väl inte anntar jag.
Mår iallafall fortfarande illa så försjöker tänka på annat, ska försjöka pallra mig till farmor & farfar för att göra en intervdju till ergonomin. Sedan blir det väl en promenad innan det är dags att ta platts i soffan. Mamma är inne på operation idag,så jag håller tummarna för henne :)

Ha en fin kväll!
pusss /M


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0