Flickan och skulden

Sitter i skolan,själv! alla andra nötter är hemma. Det är dagar som den här man önskar att man gick på en skola i Borlänge så man kunnde åka hem och sen tillbaka. Gå till kupan för att förlänga tiden eller luncha på thaien.
Har inget att göra fram till 12.30 (förutom dryga restuppgifter) vill heeem!!!
Jag räknade nyss ut att efter praktiken och påsklovet så är det bara fem veckor kvar i skolan,då räknade jag bort veckan i Alanya förstås. Med tanke på hur jäääkla fort veckona går så är det ingenting.. STRESSIGT!
Jag har sökt så mycket jobb på sista tiden så vet knappt vad jag sökt. Jag ska inte flytta till stockholm men som en kul grejj så testade jag att söka till grönan,förväntade mig inget svar så vet inte varför jag sökte igentligen. Slängde väl mest iväg en ansaökan i all jobbsökningstid. Fick svar igår att jag skulle höra av mig om jag kunnde jobba redan i april,men att det inte va helt omöjligt att det skulle finnas en plats till sommaren om jag inte kunnde tidigare. Jag tycker ändå det va lite kul för jag vet hur passa många det är som söker och att det inte bara va ett "tack för din ansökan" mejl. Nu varken kan eller vill jag jobba då eller ens där. Men för sakens skull,syyynd martin det skulle va du ist ;)
Jag söker vidare, Jag vill verkligen INTE behöva jobba inom vården en sommar till,lovade mig själv efter förra sommaren att jag aldig kulle söka mer vårdjobb. MEN sen stårman där igen och sommaren närmar sig,det finns få med jobb och man få ta det som finns. I värstafall så blir det äldrevården igen, risken att få vikariat under sommaren är ju förstås inte så liten,är ju ändå färdigskolad eller vad man säger nu till sommaren. Men det är svåra tider och det kommer bli svårast att få jobb för oss studenter 09,självklart!


Jag ska fördriva tiden genom att göra nått vettigt nu!
Jag ska börja på min bokrecension till etiken. "Flickan och skulden" - läs den!
Det är en bok om tjejer som blivit våldtagna,riktiga händelser tas upp och samhällets syn
på våldtäkter och våldtäkter,vad som gör skillnad och när det är tjetens "fel".
 Det är sjukt,hemskt och man blir arg,men den är bra.

pusshej!
/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0