Sågmyra

Oftast hittar man inget alls,antingen är det på tok för dyrt eller så ser det ut som fan.Men ändå så tröttnar jag aldrig på att åka till lager 157 i Sågmyra.Kanske är det för att det är i just i den där byggnaden,lite läskig men ändå mysig. Jag får alltid sånna barnsliga tankar,att tänk va roligt att gå på upptäcktsfärd där inne,i det där gigantiska huset (det är en gammal fabrik va?) Är det bara jag som JÄMT kollar efter skelettet uppe i ett utav fönstren innan man går in? För vet ni,nu var det borta..scary ;-)

Inne på en liten godisaffär utanför;
-Vill ni ha godis?
-njaa
-eller tittar ni bara?
-mhh

Tittar!? vem fan går in och tittar på godis.
Vi köpte inget,gick ut där ifrån lika fort som vi kom in.
Det är något med den där kiosken,den är liksom så stenålden som det kan bli.
varav tanten som jobbar där är 100 år, om inte långt ifrån i alla fall.
Men ändå går vi in där,det är liksom kul att se,det är typ det enda det där lilla samhället har.
Och idag hade dom Thai mat där också,jepp en vagn man kunnde köpa mat vid.
Det är då man är glad att man bor i Borlänge,här ligger vi steget förre känner jag ;-)

Sov gott & puss på er!



Kommentarer
Postat av: Elsa

Haha, det är en gammal fabrik som typ gjorde mattor eller något sådant där. Garn eller så, ja något textil iallafall. Och jag har minsan vart upp på översta våningen tror jag, för då låg "Möbel Otto" där. Vi har sommarstuga vid sjön där i Sågmyra, och det var lite mer samhälle innan år 2000. Då fanns det livsmedelsbutiker etc.

2009-09-27 @ 23:12:18
URL: http://allvarligtalat.blogg.se/
Postat av: matilda

haha tack då vet jag! ja juste jag har ju också vart på möbler otto med carro för 100 år sedan :P Ja man får ju hoppas att det var mer till samhälle förr :)

2009-09-28 @ 10:58:51
Postat av: Felicia på rosa moln

Haha underbara Matilda :D Du skriver så roligt, verkligen så som du pratar och allt. Verkligen DU! :D :) fan tänker din röst när jag läser haha :D:)

2009-09-29 @ 23:35:09
URL: http://felicilicious.blogspot.com/
Postat av: matilda

Hahhaa va kul att jag fått nån att lee lite då ;) Jag brukar också höra din öst i din blogg,det är då det blir såå roligt :D haha!

2009-09-30 @ 10:28:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0