förlåt

okej,jag ber om ursäkt för dålig uppdatering! Det har hänt en hel den sens sist men jag drar det senaste bara ;-) (fast inte det allra goaste,tss)

Jag har vart hemma under Påsken,tog tåget mot Borlänge på torsdag vid 14 tiden tillsammans med Johanna.På station mötte mammsen upp mig och vi gick och tog en fika på stan :-) Senare på kvällen åt vi middag med resten av familjen och det var väl tänkt att det skulle bli en lugn kväll hemma bara och ladda inför lördagen. men så blev inte fallet,jag tog en öl hemma & kollade lite tv med mamma & bror när M hör av sig och Linnea peppar på.Tjejerna kom till mig och det blev en MYCKET spontan utgång,förfesten kändes lite som gymnasietiden..på mitt rum med nån kass musik haha. Vi drog vidare till S2 och träffade folk jag inte sett på länge (kan bero på att jag inte vart ut i Borlänge på flera månader) härliga människor och det var en bra kväll.När det stängde drog jag & M med herr Mario på efterfest till lunchgatan,eller hur va det nu? hoho..Natten slutade med att jag beställde en taxbuss (som någon tyckte var otroligt roligt!) och vi drog hem till mig för att sova.

På fredagen bjöd mormor på mat så vi och kusinerna var där och åt & barnen fick påsk ägg :-) (jag är ett barn...ibland inte!) Fredagen var med andra ord lugn. Dagen därpå gick jag & mamma till kupolen för att shoppa lite,jag behövde lite inför kvällen.Blev två par skor och strumpbyxor..varken skorna eller strumpbyxorna skulle visa sig hålla för en "matilda ala utgång". Träffade på Kia & Johanna på kupan (såklart) och vi spika förfesten. Jag började känna mig hängig igen så det var bara att åka hem ta kan jang,vitaminmix,panodil en varm dusch äta lite så blev det lite bättre :-) Malin kom ner till mig och efter ett tag åkte vi vidare till Kia för förfest. Det blev S2 och en lyckad kväll enligt mig! det blev åter igen "lunchgatan" efter krogen och vid en 4.30 på morgonen släppte taxin av oss vid d-centrum.Jag & M fnissa oss till söms runt 5 tiden.Sen vaknade jag av mig själv då mitt huvud höll på att exploder och min hals känndes som saharas öken,tog mig ner till köket för att hitta en verktablett å vatten.Jag kunde inte förstå varför det var så tyst hemma för klockan måste ju va minst 12,men nejdå 8.55 var klockan och jag insåg att efter bara fyra timmars sömn så var det inte konstigt att jag kännde mig döende.Jag gick tillbaka och satt på mig pjamasbyxor,fliströja och sockor för jag frös som en tog.M låg med en liten prydnasfilt en halv taskig kudde och utan någon bädd madrass på sin del utav sängen.Hahah va hon svärde över att jag klaga på att det var kallt när jag själv hade ett en riktigt bäddad säng.Vid en tio-elva tiden går vi ner för att äta frukost eller snarare krälar..fortfarande smått berusade efter gårdagen? Fråga inte hur eller varför,men vi drog med mamma & pappa till onäs för att grilla korv i det underbara vädret.Så där satt vi i solen som två döda idioter och undra vad vi höll på med.

Senare på kvällen mådde jag sämre och febern var tillbaka,jippi och min knöl på halsen va sväld som aldrig förr,AJJ..OKEJ jag kanske inte har skött om mig själv men lite lär väl kroppen ska tåla? Felicia & malin kom över och vi tog det lungt. Igår,på måndagen åt vi lunch hos farmor med övriga släkten på pappas sida innan jag skulle hem packa och ta tåget hem igen. Väl påväg till Örebro sitter jag med min undebara bok som vi skulle läsa inför morgondagens seminarium,när jag får sms av M att det ska drickas vin en måndag! MEN ä jag förvånad? nej tyvärr inte,smsen blev allt mer otydliga och jag insåg att hon var full som en kastrull.Att hon jobbar på ett dagis är ju skandal..bra förebild för barnen.hmmm!? Seminaiumet som var idag va ett fjasko,frågorna som jag slängde ihop i sista sekund var då för jäves..efter 30 min slutade och det enda vettiga vi prata om var frågor inför eximinationsuppgiften som ska in på fredag :-)

Efter skolan åkte jag & Mia ner på stan,jag köpte linsvätska och drog kortet. "dra kortet" är något jag & johanna började skämta lite lätt om för ett tag sedan,jag sa att det känns som man inte gör så mycket annat än att dra det här jäkla bankomatkortet.Sen har det blivit allt mer o mer av det skämtet och nu driver alla mina kompisar med mig att jag bara "drar kortet" och att jag är oberörd,att jag kan dra det år alla och roffla ut kortet på krogen och skrika ut min kod. I alla fall så var tjejen i kassan på optiker affären lite förvirrad och fråga om hon hade dragit mitt kort när jag hade fått tillbaka de,Maria säger givetvis "nej men det är bara att dra det igen" (om MITT kort) så såäger tjejen "ja det är väl bara att dra det" hahaha va komiskt det hela var,med tanke på att vi driver om det JÄMT nu för tiden.  Jag gick senare och bokade min biljett till v-by och min Nea :-D Jag läängtar samtidigt som jag är lite nervös!! Men vad skulle man annars vara inför att träffa en människa för första gången i sitt liv, som ändå vet i stort sett allt om en och som är som ens närmsta vän!? Det är lite galet,i know! hoho

SÅ nu har jag uppdaterat lite så jag hoppas ni är nöjda nu mina kära :-)
(jag orkar inte läsa igenom vad jag skrivit så fel stavning eller annat charmigt får ni med på köpet av mina inlägg..som vanligt!:-) )

nu är det förfest här hör jag..

Ha en fortsatt bra dag!


/M

Kommentarer
Postat av: Johanna Almgren

hahhaahhah åt det där du skrev om "dra kortet"!! sitter här och asgarvar nu xD Stefan fattar ingenting hahaha

2010-04-06 @ 20:12:08
URL: http://johannaellen.blogg.se/
Postat av: sanna

det var kul o träffa dig :) synd att vi inte kom in på s2 bara (jag och amanda) :(

2010-04-07 @ 00:22:28
URL: http://sanniezannie.blogg.se/
Postat av: Världens bästa Karlsson!

HAHA, ääälska kortet;p

2010-04-11 @ 17:00:23
URL: http://felicilicious.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0