helgen i "korthet"

Jag varnar för en lång text med många onördig detalger så som tidpunkter som jag givetvis måste skriv med.Men de som är intresserade av en uppdatering av mitt liv läser det här med ro de andra kan trycka på krysset upp i det högra hörnet så är texten borta på nolltid :-) Så varså goda!! (jag tar inte hänsyn till felstavning och ta det hela med en nypa salt)

Jaaaaah då va det söndag och det har vart en lång helg,man brukar säga "tiden går fort när man har roligt" men jag tycker inte att det stämmer alltid för den här helgen känns jätte lång men kul har jag då haft! Jag & Malin åkte ju till örebro på onsdag kväll och redan där började det väl bli ostabilt,senaste gången jag åkte med 20 tåget så att man är framme i öre stracks efter 22 så har det gått en buss så man får vänta ca 30 min,men när vi kom fram så åkte bussen presic när vi komer fram och nästa buss går inte fören om en timme så vi väljer att ta bussen till universitetet och sen går därifrån hem till mig.Klockan är närmare 23 och det är mörkt,kallt och vi var hungriga,båda hade givetvis mycket packning,en massa öl som vägde ton i ryggsäcken,sovsäck,rullväska och allt va det var.Väl framme vid vägen över från där johanna bor och bort mot b-centrum så kommer väl bussjäveln åkandes förbi,det hade alltså tagit oss en timme att gå den där vägen..haha jaa det svärdes en hel del just då.

På torsdagen började jag skolan vid 10 tiden och hade förelösning till kl 15,fick anstränga mig en hel del för att hänga med för jag kan inte påstå att det är intressant. Efter skolan åkte jag ner till stan för att köpa stift så jag fixa klart Cv:na och efter det åkte jag hem där M väntade,vi hade ju heladagen på oss så vi tog det lilla lungna.Bussen mot Oslo gick 1.05 natten till fredagen och vi skulle hinna skicka in ansökan till skolan,packa,duscha,handla  och göra klart papperen före vi skulle åka,all tid i värden hade vi ju efter som vi inte skulle åka mot resecentrum fören vid tolv tiden.MEN vi är ju som alltid ute i sista minuten och kl 23.30 skickades Malin in min ansökan (man hade på sig fram till 00 och vi skulle dra 15 min senare) hur min ansökan ser ut vet bara en person och det är inte jag. Samtidigt så börjar jag packa och att börja packa som tjej 15 min innan man ska åka är INTE stabilt. Haha ja, jag leer bara jag tänker på hur vi höll på,det skreks och hoppades runt och allt annat skedde utom det som skulle göras. MEN vi kom iväg i tid och hade allt med oss,vi kom på en buss det gjorde vi,men va det rätt buss? Nej givetvis inte. Det va fröken M som skulle kolla upp bussen och det var ett stort misstag för vi hoppade på 2:an som inte ens går till resecentrum (dom har nyss ändrar bussarna så jag kan dom inte riktigt hur dom går och vart) Vi fick i alla fall hoppa av bussen innan den åkt allt för långt åt fel håll,vi började gå och hade nu ännu mer packning än dagen innan,UNDERBART kännde vi. Vi hade en sån tur så det kom en buss som gick till station så vi sprang och hann med den! (flyt!) Vi fick vänta ett tag på station och jag passade på att måla naglarna medans M satt och skratta,med andra ord allt var som vanligt :-)

Det blev inte särskillt mycket sömn på bussen,slumra till någon gång och vaknade när vi var framme vid de olika stoppen. 5.34 (vikigt med tider som ni kanske märker) var vi framme vid gallerian i Oslo,man var lagomt pigg och krocken mellan svenska & norska började väl redan fem min efter vi klivit av bussen.Att VI två lyckas hitta till tunnebane stationen och ta rätt tunnelbana är fan ett under,vi tog oss i vilket fall fram till Karl Beerner när Kalle skulle möta upp oss.Vi sov någon timme,tanken var att vi skulle va nere på stan vid en tio tien till de öppnade affärena. Vid en halv elva så vaknar man upp av att K dunkar ashög musik och grannarna börjar borra i väggen,vi insåg att det var nog dags att gå upp.Efter många om och men var vi nere på stan och vi åt frukost på en bänk i en park,det där lät ju lite ruttet men det var mysigt.Staden var riktigt fin måste jag säga,jag blev lite små kär..speciellt i en liten kille som satt och spelade trummor som en tok,han var grym! Men över till det som var anledningen att vi åkte,vi har delat ut ett ex antal CV:n och när klockan började bli runt en 17 tiden så ville man bara roffla ut dem sista,vilket vi lyckligtvis inte gjorde :-) Vi blev väl bemötta och oavsett om de inte behövde folk på långa vägar så va det jätte trevliga,sen fanns det ju någon tjur käring som man bara ville skrika "men duuuurå" åt!! :-)

stracks efter 18 var vi påväg tillbaka till grabbarnas lägenhet,tanken var att vi skulle ha gott om tid på oss och hinna med att steka på den där takterassen,vi skulle hinna sova lite efter som det inte blivit så mycket sömn senaste dygnet och vi skulle sen kunna fixa oss så vi va klara i tid.Men tidsoptimister som vi är så var vi tillbaka vid 19 tiden.Vi skulle gåförbi Kiwix påvägen hem (en mataffär) och köpa lite öl (för där säljde dem öl och cider i mataffären och det var 18 års gräns,vilket jag inte visste om) tjejen i kassan sa att Malins visa kort skulle fungera men när vi väl ska betala så fungerar det inte och mitt kassa kort dög givetvis inte.Det var bara att gå tillbaka neråt mot de andra affärena och leta på en minibank så vi kunnde ta ut norska pengar.Och herre jävlar va det inte är billigt i detta land,50 spänn för en panpizza,rimligt pris. Saksamma vi kom tillbaka till lägenheten och det var bara att glömma den där timmen med sömn som vi var i behov av.

Kvällen var trevlig,vi var hemma hos i killarna lägenhet och sedan kom det några andra killar som jobbade på samma jobb som K,två av dem kom från Hellsingborg och med kraftig dialekt så förstog man väl inte ens hälften av vad de sa till en början höhö. En av de säger att den aldrig vart högre upp än Stockholm och att allt ovanför är Norrland för dem.Hahah okej jag har aldrig vart i skåne men där tyckte jag lite synd om grabben ;-) En höjdpunkt under kvällen måste jag säga va när en av hellsingborg killarna sitter på en stol och ska hjälpa malin att öppna hennes vinflaska men precis då med vinflaskan i ena handen och hans öl i den andra så går stolsbenet sönder så han rasar i golvet.Det var en fin presentation av vem han var,vi fick oss alla ett gott skratt och det första han säger är (med jätte mycket dialekt) "jag spillde inte en droppe av ölen" haha ja vad ska man säga,han var en riktigt stjärna!! :-) Sen hände en lite tråkig incedent med en "tjuv" haha ussh tycker synd om killen och ska inte gå in på detalj. Mot småtimmarna så gick vi ner mot stan med höga förväntninga av vad Oslos uteliv skulle bjuda på.Väl framme vid en krog så säger vakten "ni har icke oldern inne" vi hade väl kunna gått till ett annat ställe men så säger K "jag har glömt legget" så jäkla duktigt gort när vi väl ska ut haha.Så vi tog en taxi hem istället.Ska man kalla det för efterfest eller hettsfest när vi kom hem? Ja jag vet då inte men det härjades en hel del vilket det finns fimbevis på,tyvärr. Jag tror grannars var glada över att vi bara var kvar en natt i allafall hoho.

Vaknade upp runt tio med en härlig huvudvärk och tanken på en fem timmars bussresa hem var väl inte allt för underbar. Jag var hungrig redan när vi gick och la oss så min mage kurra eller snarare mullra när man vaknade. Bussen hem gick 13.00 så vi började dra oss mot tunnelbanan stracks före 12.När vi var framme vid gallerian så skulle vi leta på nått ställe att äta på och vi yra väl runt och fråga runt för att vi skulle hitta för det fanns inget bra ställe där vi var så fick leta på nått utanför.Det började bli ont om tid och vi var hungriga som djur så humöret var inte på topp just då,när vi väl hitta ett ställe att äta på så tog vi med oss maten och mitt i allt kom vi på att vi skulle stanna vid ett apotek,med all packning och maten i händerna och mycket ont om tid.12.45 så satt vi och åt,tjejerna som alltid är ute i god tid! Galet vad vi skratta åt oss själva över hur hela sitvasionen var (alla detaljer skrivs faktist inte ut för då får jag sitta här hela natten men det var enbart ett stort kaos eller fjasko rättare sagt) Tröck i oss maten och börja sedan spring då klockan är några minuter i.Väl framme vid bussen så frågar vi om vi hinner springa till toaletterna "ja men det ska gå kämpe fort",Visst! vi springer som dårar och hela bussen får vänta på oss.Väl framme var det bara att pussta ut och vi börjar rulla tillbaka mot Sverige och Örebro. När vi stannar i Kalstad för en paus så pratar jag & malin lite med busschauffören och han säger att han aldrig vart i Örebro och hittar därmed inte till resecentrum. Så vi säger att vi ska komma fram och hjälpa han att hitta när vi börjar närma oss. Han var norsk så jag hörde faktist inte precis vad han sa så det höll på att bli lite fel är ett tag men det styrdes upp och vi kom hem.Förövrigt om det norskaspråket så tänker man ju att man förstår varandra bra som svensk och norsk,vi pratar ju i stortsett lika.Men ibland var det fan inte lätt att varken förstå eller för dom att förstå oss.Men många var svenskar och när dom förstog att vi var svenskar så var det väl någon som kunde svenska.Men helt lätt var det inte haha och det låter ju så roligt när dom pratar :-)

Vi var hemma stracks före 18,vi åkte hem tog en dusch åt en soppa som malin njöt mycket av och sedan drog vi ut,det blev Satindå kön till Strömpis va för lång.Hur vi orkade är en bra fråga,var så galet trött när man stog på dansgolvet så benen ville bara vika sig.Tio centimeters klackar på en sliten kropp är inte stabilt vill jag konstatera. Känner mig lite i kroppen som efter P&L nä man bara är så där kanon sliten,jag mår bra idag men visst känns det i kroppen det gör det.Idag fick vi sova ut vilket var riktigt behövligt.Blev inte många timmars söm varken på bussen till och från Norge och inte många timmars sömn där.Men jag är nöjd med helgen,jag har haft riktigt roligt med min kvinna och med det övriga folket.Min hals har fått lite stryk efter allt skrikande med "men durååå" Jag måste erkänna att det inte kändes bra att lämna staden och att vi ska tillbaka! Jag vill verkligen ha jobb där,jag vill se något nytt och sommaren där skulle vara gym!

Helgens låt måste nog få bli stereo Love med Edwars Maya,gilla!!

Jag har säkert glömt en hel del nu men jag orkar inte skriva mer och jag tror inte att ni orkar läsa mer heller. Jag sitter fortfarande i morgonrocken,ska ta mig en dusch och något att äta vilket jag intehher gjort än för dagen,STABILT! Några få kort togs som säkert kommer upp på facen inomkort,kameran dog så blev inte många alls :-(

Det var allt från mig för idag,nu kan det inte klagas på at jag inte uppdaterat i alla fall! ;-)

puss!
/M







Kommentarer
Postat av: johanna

uppdatering, tack!!;) slarvig med bloggen duu, skandal :o

2010-04-20 @ 23:55:18
URL: http://johannaellen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0