min dag som snart var igår

Idag har jag haft föreläsning mellan 10.15-12.00 och efter det mötte jag upp Johanna på bussen mot stan,vi har inte träffats på ett tag så vi hade lite att snacka om :-) Tanken var att jag skulle hänga med henne till ÖB bara men efter som vi snackar så mycket och helt glömmer bort att vi skulle av så fick vi åka med bussen ända till våghustorget och ta en tripp på stan.Det resulterade i att vi blev kvar där i några timmar och gick inte helt tomhänta hem,jag mena J går aldrig hem tomhänt. Haha,lyxfällan nästa? naaaw tjejen då! ;-) Vi åkte och handlade på willys och J köpte ett golvmopp sätt på ÖB,hon tyckte det var dags att torka golvet efter ett år tid.Jag hade väl kanske behövt köpa ett jag med,men vadå jag har ju ändå ingen damsugare och inte ens en sopkvast så vad ska jag torka golvetför då? Haha fyfan det är verkligen vidirigt här hemma,vårt kök är väl inte det mest stabila.Jag har städat det en gång och aldig mer :P Fick lov att erkänna för johanna att jag inte ens vet vart tvättstugan ligger här och att jag nog bör t reda på det (jag har tvättat hos T annars,jag är inte total vidirig) Nu är det verkligen kläder över hela mitt rum,haha HELA ja jo 12 kvadrat är inte svårt att sprida runt akerna på förstås :-) Nog om det!

De ringde en kille från Norge idag angående en jobbintervju,det pinsama är att jag inte vet vart han ringde ifrån och jag vet interiktigt vad han sa under samtalet.Men jag vet att han fråga om jag hade svårt att förstå norska och efter att jag hade sägt nej så ville jag inte säga "ursäkta vad sa du" mer än vad jag redan hade gjort,utan jag förstog väl et viktigaste och vi kom överens om att jag ska kolla när jag kan åka till baka till Oslo här närmst.Det blir inte lätt,kan nog inte än på ett tag så jag är nog kanske körd efter som att de anpassar sig ju inte efter mig givetvis.Men det kommer mer chanser och jag ska iaf ringa tillbaka så får vi se hur mycket jag förstår av det samtalet :-) Jag & M har i alla fall bestämt och för hur vi ska göra och jag har tackat nej till sommarjobbet i Borlänge och et känns bra,helt rätt. Jag vet att du mama inte tycker att det är smart,för man ska väl ta de jobb man får.Men jag är ung & dum och ska köra ett ex antal misstag innan jag blir gammal & klok :-) Jag tror dock inte att det här är ett misstag. Jag börjar bli småkär i staden och tanken på en sommar där får mig att lee!! Jag är så fruktansvärt trött på skolan och är glad att det bara är en kurs och att den är slut snart,ska bli riktigt skönt! I morgon ska jg spänndera den mästa tiden på körskolan,kar körlektion kl 10.15 och ska tillbaka dit för att ha teori mellan 16.30-19.00. Missar dock en föreläsning i skolan,råka dubbelboka men får ta anteckningar av miapia,vad hade skolan vart utan den människan.Haha vi är såå seriösa och mogna under den sista halvtimmen vid varje föreläsning,idag va det lite mellanstdie nivå på tjejen som ska föreställa va tre år äldre än mig ;-) haha,skön!


som en tvillingsyster,så har det alltid vart.Du & jag alfred sedan dagis tiden.


Sen fick man en bigsis med åren,världens mest genomgoa människa :-)
Mina två allra bästa vänner,älske dom kaboooff mycket :-)

Jag har inge mer vettigt att skriva,nu ska jag sova. Jag är hungrig,det är jag jämt.

hejsvej & godnatt!

/M

Kommentarer
Postat av: johanna

sööötis!=) ÄLSKAR DEJ MED min bästaste lilsis <3<3

2010-04-27 @ 10:42:19
URL: http://johannaellen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0