jag har fått napp!!

Inte en napp som bäbisar har tror det eller ej ;-) Jag har fått napp på mitt letande av rum/lägenhet,igår fick jag ett mejl från en tjej som hyr ut sit rum som ligger i en lägenhet som delas med två andra tjejer.Man delar alltså kök och toalett vilket är ett minus,men det ligger rätt nära universitetet så när snön försvinner går det bra att cykla,ett stort pluss.Hyran ligger på 1670 månade och då ingår el,vatten,trådlöst internett,alltså inga tillkostnader kommer så det är rikgtigt billigt,stoort pluss.Efter som man delar lägenheten med två andra så är risken att lära känna fler människor stor,vilket är något av det största plusset,Jag ska få ha rummet från igår till 30/6 vilket är en perfekt tid efter som min kurs slutar runt 6/6 (på min 20 års dag :P)Ett till pluss är att jag kommer bo närmare Johanna nu också :-D (Johanna,lägenheten ligger på granrisvägen)Hur det sen är att dela en toalett på tre tejejer kommer dock bli intressant att se,det fanns badkar faktist,det har jag saknat här.Inte för att jag tror att man kommer bada så mycket i det men nån gång om man är själv kanske hihi.Jag har inte träffat dom jag ska bo med ännu och jag är sååå nyfiken på vilka det är.Jag & Tor va där och kollade igår,rummet är på 12 kvadrat vilket är väldigt litet,mindre än mitt rum hemma.Jag tänker så här,efter som jag har T så behöver jag inte vara där så mycket utan kommer ju sova hos han också,så jag tror det blir bra.Hade kännt jobbigare om jag inte hade nått annat ställ att kunna åka till ibland.Vi har inte skrivit på kontraktet mellan mig och förstahands ägaren ännu utan enbart papperen som hyresvärden ska ha,så jag har alltså inte fått nycklarna än men det blir väl i början av kommande vecka.jag ska ju ändå åka hem på torsdag så hade nog inte kunnit fixat så mycket där än ändå.

Nu ska jag hoppa in i duschen och göra mig klar.Jag mste gå till kiosken här nedanför och fyllla på telefonen så jag kan ringa till körskolan samt till försäkringsbolaget och skaffa mig en hemfösäkring.Sen ska jag gå ner till stan för att möta Maria,vi ska till bibbloteket och plugga,BEHÖVLIGT! :-)

Måste skriva en sak till,jag vaknade runt 5.00 i morse och hade så ont i magen så jag värmde på min riskudde i mikron innan jag gick tillbaka till sängen med den.Tor sov och hade väl inte förstått att jag vart upp utan han bara hoppade till av att jag kommer med nått varmt (den va riktigt varm faktist) under täcket ;P hahaha det va lite kul,han lät så förvirrad,kan ju inte ha fattat nått vad som hände ;-) Lillpojken då,han har det inte lätt ;-) mohaha!

Ha en bra dag!!

/M

Kommentarer
Postat av: Johanna

fy fan va hääärligt :D!!

2010-02-02 @ 16:59:18
URL: http://johannaellen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0