kniven i ryggen & en borttappad väska..

det är lite som en kalldusch.. men i min mage bor nu mera en lite fjäril så det väger upp det hela,det väger så mycket mer.


Jag var i Oslo onsdag-söndag,några absolut härliga dagar.Jag vill bara dit igen,jag saknar & längtar.Staden är riktigt skön.Där skulle jag trivas och där KOMMER jag att trivas.Frågan är bara när.Jag är allt för nära att ge upp ocg dra nu nu men mina kära ger mig energi till att vara klokare än så. Resan var som sagt jätte bra men påvägen dit försvan min väska,någon tog fel på bussen från Kalstad.Surt sa räven när jag klev av i Oslo och ingen väska fanns med på bussen.Jag la ner lite för mycket energi på att tänka på allt innehåll som jag var rädd om och som fans i väskan.Men allt löser sig som jag & H brukar säga :-) Jag fick hoppa i kallingarna,en hyffsat lagom t-tröja och sen kom min ängel till vän och kunde låna mig lite kläder och annat nödvändigt.Lite små saker på REA:an fick det också bli,haha.

Igår pratade jag med dem på swebus och efter andra samtalet så får jag veta att någon Erik har min väska och att den troligen har vart på Arvika festivalen,min väska ville hellre på festival ;) Men min buss mot Oslo stannar inte ens där och jag vet att det gick en speciell festivalbuss som stog parkerad brevid min buss i Karlstad,jag har alltså haft sån maximal otur att killen som fatt min väska har gått av den bussen jag böt till och då tagit av min väska (som han trodde va sin) och som jag då precis ställt på.Personalen på swebus hade inte fått tag i han än men troligen hade han väskan och det löser sig förhoppningsvis snart,de ringde dock inte idag men hoppas att den är tillbaka snart.Känns som halva mitt liv är i den :P lite kryddat men en hel del saker som jag behöver i varje fall.

Nog om min väska.Som att det var det enda som hänt i mitt liv sens senaste inlägget? Nej men orkar inte skriva mer nu.Jag har haft en paus i det här inlägget i en 50 min då min fina J ringde så nu ska jag hoppa i säng.Båda våra föräldrar är på västkusten,mina föräldrar är i smögen och Johannas i Lysekil, så när vi är själva hemma så tänkte vi att vi skulle vara "hemma själva-och-rädda" tillsammans och övernattning med film mys :-)

Idag bakade jag & Rebecka wiener bröd,dom blev helt okej.Inte som när man köper dem på fik kanske men garanterat ärbara..alltid kul att testa nått nytt.

Sov lungt!

/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0