Min helg i det lilla vimmerlandet :-)

Vid nio på valborgs morgonen rullade tåget mot småland,hade byten i Halsberg,Kattrineholm och sedan Linköping.Väl framme i Linköping där jag hade haft vänte tid i 45 min så gick alla på tåget och det var smockfullt,det var ett litet skit tåg med bara två vagnar.Så efter ett tag så kom dom på att alla va tvugna och gå av tåget för vi var för många så vi skulle ta ett annat tåg.Blev 35 min sena men efter några om och men var jag på väg mot Vimmerby.Det är bara så typsikt,det är inte första gången det bli krångel när man ska åka tåg.När jag klev av tåget och väl var framme vid den lilla sationen så kännde jag hur nervositeten kom och jag skojjar inte när jag skriver att mina ben skaka till.När jag fick synd på Nea så gick det inte att sluta lee,nu var det på riktigt,hon fanns och hon var lik sig från kort jag sett genom åren.Vi krama om varandra utan att riktigt fatta att vi verkligen sågs nu.Vi körde runt en vända och hon visade mig lite olika saker innan vi åkte hem till hennes familjs hus.Vi satt i några timmar och bara pratade om allt & inget,vi hade lite att ta igen.Senare fixa vi oss,köpte kött till kvällen grillning och drog vidare till en av hennes vänner.Det va jätte kul att få träffa de människor som hon pratat om genom tiden,gammla kompisar om jag gott och väl kände till.Kortfattat så bestog valborgskvällen av grillning och "jag har aldrig".Vi kom hem rätt så tidigt och somnade snabbt efter vi lagt oss.

På lördagen så pratade vi sönder tiden utan problem,det blev mycket kärleks snack och gamla minnen.Att kunna sitta och prata med en preson man aldrig har träffat om saker som hänt en när man exempelvi gick i 7:an och att den minns det,det är rätt sjukt.Vet inte hur jag ska förklara.Jag kunde säga saker som hänt henne något år tillbaka som hon själv knappt kom ihåg.Vi vet så mycket om varandra så det var bara så naturligt att sitta och ha djupa snack.På eftermiddagen så var vi på en dansshow som några från N´s klass hade anordnat som projektarbete i skolan (N har gått ett år extra då hon böt program men vi är lika gamla,för den som blir förvirrad nu). Shown var jätte bra och jag älskar verkligen att kolla på dans.Jag kommer alltid ångra mig att jag slutade dansa,vilket jag alltid gör lite extra efter en uppvisning.Minns hur roligt jag tyckte det va vid varje gång man skulle ut på en där scenen på cozmoz eller i maserhallen typ,ja det var tider de.Det var några killar med också som var grymma verkligen! Och hur SEXIGT är det inte med killar som kan dansa!? Grrr!! Efter skowen så träffa vi på några killkompisar till henne som var i v-by och hälsade på.Vi drog med dom på grillkväll vilket var mycket trevligt :-)

Lite tråkigt att det var dåligt väder hela helgen och typiskt att det blev strålande sol på söndagen när jag skulle spändera större delar av dagen på olika tåg. Vi tog en promenad innan det var dags att åka hem. Helgen gick fort och jag är jätte glad att vi äntligen sågs,det kommer nog bli svårt att hitta datum som passar båda då frågen Glad oftast är uppbokad,men vi hoppas kunna ses inom en hyffsat kort tid.Det var lite tråkigt att säga hejdå när vi inte vet hur lång tid det tar tills nästa gång men vi vet i alla fall att det bli fler gånger och att chansningen var lyckad :-) Fick sällskap av hennes kompis till Linköping och sedan börja nästa tåg krångel,stracks innan vi rulla in i kattrineholm så la tåget av.Anledningen var att dom hade slagit av strömmen i ledningarna ovanför tåget för några hade setts på spåret och polisen samt brandkåren va tvugna att komma dit och leta upp personerna.Så där blev vi ståendes i 40 min och mina andra två byten var körda.Jag fick åka med till Västerås och vänta en timme på Gbg tåget för att sen hoppa av i Örebro,två timmar senare än beräknat.Väl framme så gick inte min buss fören om 40 min,så underbart.Haha men jag kom hem och jag var nöjd trotts den långa resan :-)

Hur som helst,jag är evigt tacksam att jag läste tidningen Julia och att jag satt in den där annonsen om att "Matilda i Dalarna" söker brevvänner haha ;-) Och mest glad är jag över att vi lyckats hålla kontakten i alla dessa år. Jag kallar det riktig vänskap ♥








Föresten,när jag väntade på tåget i Linköping i fredags så passade jag på att ringa tillbaka till killen i Oslo angående arbetsintervjun.Han ville att jag skulle ha vart på den tisdagen eller torsdagen förra veckan,vilket jag inte kunde.jag hade också precis kommit hem från Oslo dagen före han ringde.Jag tänkte i alla fall ringa tillbaka och saga att jag inte kunde va tillbaka förens vecka 19,tänkte att det skulle va på tok föresent och att dom inte skulle vänta tills det passa mig.Men det var inga problem så på fredagen nästa vecka ska jag dit :-) Kan ju säga att det är typ en klädes affär. Jag är nöjd att jag får komma på intervju,så mycket mer förväntningar har jag nog inte,kan ju inte säga ett datum då jag kommer befinna mig i olso helt ännu. Men jag är nöjd! :-)

Nu ska jag sova,har tvättstugan tidigt i morgon.

Natti!

/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0