Sambo

Visst är det allt lite märkligt att vara sambo med en person man egentligen inte känner.Att sitta och småprata och dricka nybryggt kaffe i solen som idag efter jobb,trevligt men rätt märkligt ändå.Att höra han ropa "jag sticker ut en stund" som att vi kännt varandra länge,det känns rätt naturligt trotts allt,jag menar hela den här grejjen.Idag satt min (vår) sambo upp en dörrhasp till toaletten,det uppsakttades för jag blir tokig på att de är mer sällan det FINNS lås än att det inte gör det i de lägenheter jag besökt här i Norge.Men har vi ett lås,perfekt!Åhh jag är så nöjd över hela sittsen nu!!Upptäckte att de är kamera på porttelefonen så man ser uppe i lägenheten vem som ringer på där nere,rätt lyx tyckte jag ;-) Tycker bara trappuppgången känns lite lyxig haha,kommer säkert upp lite kort senare på allt.

En av mina jobbarkompisar har vart sjuk så jag har vart senvakt nästan hela veckan och det är faktist rätt segt.Käner för första gången på ett tag att jag verkligen förtjänar helg.Har inte blivit mycket sömn den här veckan,blir väl så när man inte riktigt bott in sig helt och saker och ting är nytt.Är otroligt trött,men kommer förmodligen inte komma i säng fören vid midnatt efter som jag ska vara på station 22.45 ikväll.

Nu ska jag nog ta en tripp till affären,blir nattmacka & te när vi kommit hem sen så måste fylla på skafferiet.

Vi hörs!

/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0