Tillbaka

Tillbaka i Oslo,vardagen och tillbaka till bloggandet.Ska försöka i alla fall tänkte jag.Jag hade en underbar semester hemma i Sverige.4,5 underbara veckor i Dalarna tillsammans med dom som betyder allra mest,kunde inte bli bättre.Det har blivit mycket båtåkande med mammi & pappa,vilket är sånna dagar som jag kommer längta mest tillbaka till när den kalla Oslo-vintern slår till (iskallt och slasksnö).

Och det största och bästa minnet från denna sommar kommer för mig helt klart vara hoppet,det efterlängtade tandemhoppet.Vet inte HUR länge jag tjatat och dagdrömt om det.Nu är det gjort och jag får faktist säga att jag är stolt över mig själv.I did it :-) Kommer minnas det extra bra för att jag hade mitt enorma moraliskastöd där,haha slog nog rekord med att ha med sig mest anhöriga.Var närmare 17 styckna,men det var välbehövligt haha.Det är svårt att jämföra den nervositeten med något annat.På uppkörningen var jag sjukt nervös men då vet man ändå att man överlever,man kan få ett icke kodkänt,de är surt men sen får man gå hem och är trygg.Där fanns ju risken att man dör,ja så gick tankarna och inte var de konstigt när en man omkommit i en fallskärms olycka några få dagar tidigare.Att sätta sig på flygplanskanten 4000 meter upp i luften och veta att man vilken sekund som helst ska falla rakt ut i luften,rakt ut i ett fritt fall på nämare en minut.DET är sjukt.Men det är något av det bästa jag gjort i mitt liv.Jag råder alla att testa det,för det går inte att beskriva känslan men den är totalt underbar.Tro mig! Ska även tilllägga att jag är höjdrädd,något jag blivit med åren.





Nu är jag tillbaka i grannlandet igen sedan tre veckor tillbaka.Det var jätte mysigt att komma tillbaka till jobbet och träffa mina små trollungar igen.Dock väntade oss en mindre trevlig överaskning någon helg inpå att vi kommit tillbaka.Som en smäll på käfften finner vi en lapp där det stog bla "ni mår vara ur lägenheten i löpet av september 2011"..Jahja så de var bara att börja leta nytt boende,och börja packa flyttlasset igen.DEn här gången ska vi försöka fixa en egen lägenhet,är fruktansvärt trötta på att bo med främlingar.Det posetiva med det hela,om man nu ska vara sån,är att Felicia ska flytta hit och bo med oss :-) Vilken galet härlig trio vi kommer att vara.Lovisa P är mycket saknad här men det finns alltid platts för henne om hon ångrar sig,är ju trotts allt också från Dalarna ;)

Annars flyter livet på och känns rätt bra för tillfället får jag väl säga :)

Natti!

/M


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0