Godmorgon Lucia

Uppe före den där tuppen är man,ska snart traska mot trikken.Öppna och välkommna mina underbara barn.
Efter som det är lucia idag så ska dom få lussekatter och sjunga luciasången.Så mycket mer blir det inte,dom är för små för att förstå,men tro mig lussekatter har dom lärt sig säga ;-) Vi bakade dem igår och alla skriker "meeej lussekakas" lite fel ord men blir så när det är blandade språk (spanska den här gången).Vi har julverkstad heladagarna och idag ska vi göra pepparkakor för att hänga upp i fönstren.Tackvare jobbet får man lite julstämmning.Vår snö har regnat bort och gatorna lignar mer en isbana.Hej brytna ben!
Jag ska försöka ta kort på ett par jätte söta snögubbar vi gjorde igår.Åh hur mysigt är det inte egentligen med julpyssel med barn,saker & ting bli ju som det blir.Det mesta åker in i munnen och när man väl funnit alla delarna bland allt saliv så ska man på med lite lim och sätta ihop dom kletiga delarna tillsammans med en 1 årings små hungrigafingrar.Det är mitt jobb,jag gillar det!

9dagar kvar,jag längtar så mycket så det pirrar i hela magen.
Hem till min man.. :)

Ha en fin dag,nu måste jag rusa

Matilda

Kommentarer
Postat av: Danielle

Hej :) fin blogg! Jobbar du på barnehage? Jag bor också i oslo och funderar på att söka jobb på barnehage, en liten fråga bara hur mycket tjänar du i timmen? Mvh Danielle :) du kan svara till min mail om du vill!

2012-02-12 @ 22:11:33
URL: http://nanniedanielle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0