Mihihi nanan lalal,UNDERBAR fredag,härliga dag!!

Vet ni?!....Jag fick jobbet!!! :-D :-)
Åhh jag var så nervös hela morgonen och när telefonen väl ringde så kunde jag inte svara.Var själv med barnen just då så var tvungen att ringa upp någon minut efter.Jag hade redan hunnit fått ett röstmedelande då också så jag skyndade mig att ringa."Hej Sofia!" svarade chefen..jag var så nervös och hoppfull så tänkte inte mycket på det,mest att hon kanske sa fel namn men ändå förstog att det var jag.Hon berättade att jobbet hade gått till någon annan och att jag tyvärr inte blev vald,men att hon personligen gillade mig men beslutet var taget.Jag kände hur den besvikna känslan gick genom min kropp,happ ajja bara att fortsätta som spring vikarie och övrigt sökande då hann jag tänka.
Chefen-"Eller vänta,är det Matilda jag pratar med nu?"
Jag-"Jaa,Matilda Olsson..?"
Chefen-"Ja men det är dig vi vill ha,vi vill jätte gärna att du kommer och jobbar med oss!Jag trodde att det var en annan"

Ussh va hon skrämdes,ja ni kan ju tänka er vilken vändning när hon sen sa att hon tog fel på person.Stackars den där Sofia då som igentligen skulle ha fått tagit emot de där samtalet :P och klantigt som chef haha..menmen..

Hon bad om ursäkt och vi bestämde att vi ska höras på måndag för att träffas och skriva kontrakt.Jag börjar den 1 Mars.Det är ju ingen 100% tjänst till en början,men dom hoppas på att få den höjd när de fått klartecken från typ ekonomiansvariga eller något i den stilen.Jag kommer stå kvar som vikarie på Tårnsvalens vikarielista,dom har 13 stycken olika barnehage,för att få täcka upp när jag inte jobbar i Mortenskogen sen.Dom har ring i stort sett varje dag sens jag skrev upp mig så tror nog att det löser sig det här :-) Jag tycker faktist att jag är värld en liten vändning nu och hoppas att den tiden nu är inne,det kan bli riktigt bra de här!

Åhhh jag är så glad,SÅ GLAD!!!! Det ska bli så spännande att få träffa barnen och se mer vilka dom i personalen är.

Jag har knappt haft någon rörst idag och i slutet av dagen när jag skulle säga hejdå till Linn som jag jobbat med  så sa vi bara att vi skickar sms sen,för jag kunde verkligen inte få fram de jag skulle säga,lät som en riktig kråka :P Så nu vilar jag halsen,har kurerat mig med te och nu ikväll ska jag bara ta det lugnt och kolla serier eller någon film.Fast kan faktist hända att jag nöjer mig med att läsa min bok,"Luftslott" den är riktigt bra så jag är helt inne i den.Linn tippsa mig om en bok som ska hetta "Tusen strålande solar" och en som hette "Øya",dom skulle tydligen var jätte bra.Känner någon till dom? mamma? Kanske inte Øya men den andra syftade jag väl mest till.

Ha en trevlig fredags kväll!!:-)

/M

Kommentarer
Postat av: Sanna

tusen strålande solar är jättebra!!

2011-02-11 @ 20:55:21
URL: http://sanniezannie.blogg.se/
Postat av: Lena

GRATTIS GRATTIS GRATTIS!!!!!! :) :)

Kram! /Lena

2011-02-11 @ 22:15:31
URL: http://frallorna.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0