Thaimat och små små tårar

Idag har jag knappt någon röst,hände nått inatt så blev lite krasslig.Kalle (en kille från Borlänge som också bor här och jobbar på barnehage) ringde mig i morse för dom behövde folk på ett ställe,så åter igen tog jag mott till ett nytt ställe,familjebarnehage.Jätte mysiga ungar måste jag säga,åhh jag känner att jag är så glad i barn,inte vart det alt för mycket nu de senaste åren men åhh va glad dom gör en.Jag hann inte göra någon matlåda givetvis utan slängde i några mackor i min brödlåda (JA jag har en sån,som alla norrmäna här) och drog iväg ner till jernbanetorget för att hoppa på rätt buss.En trevlig svensk tjej i min ålder mötte upp mig i snökaoset,det blev en rätt kort arbetsdag.Men det jag skule säga var i alla fall att jag blev så nöjd,jag har vart så sugen på thatmat ett bra tag,mat med mycket smak liksom.Hon jag bobbade med var från thailand och hon lagade något av den godaste thaimat jag ätit på länge och serverade mig medans barne sov :D Åh så gott de var,riktigt starkt,så det nästan brann i munnen,men helt underbart.Det gjorde fan min dag,god mat på jobbet ;-)

Ussh jag måste somna nu nu nu,jag börjar klockan 8:00 i morgon och måste ta bussen 6.45 här ifrån typ.
Jag tänker intala mig själv att jag är frisk i morgon,oavsett hur hes jag är.Tänker INTE bli sjuk!
I morgon ska hon ringa om besked om jobbet,faan jag har redan as höga förväntningar..inte bra!
Jag VILL,håll båda tummarna nu!


Uppdatera när jag vet.

Natti natti
/Eran M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0