Dagen med stort oflyt

Allt förutom jobbet idag har vart en pissdag.Började dagen med att vakna i panik för jag trodde att jag hade försovit mig,vilket jag absolut inte hade.Kommer ner för tidigt på jernbanetorget så jag går in på Narvesen och köper tuggumin medans jag väntar,mest för att det var så kallt ute.Kommer ut och precis då åker en 31:a Snarøya iväg.Det finns verkligen inge logik alls i lokatrafiken här.Stog att de var 8 min tills den skulle komma men helt plöstligt dyker det upp "för många" bussar och ibland kommer det inge fast det står att de ska gå vid en viss tid.Lack man blir.Iallafall väl framme vid jobbet så klämmer jag väl fingret i grinden,sånt gör ju så ont så man bara vill lägga sig ned och skrika rakt ut.Mmmh godmorgon!!

Efter jobbet fortsatte det bara och har vart på allmänt dåligt humör idag.Det är en del olika spåk bland föräldrarna på dagiset,det är tyska,spanska,engelsk och franstalande..ja utöver norskan såklart.Så ibland blir det ju lite fel.Idag blev det fel,ganska jobbigt fel.Stog där som en idiot och kunde inte FATTA vad en pappa fråga mig.Kände att han blev iriterad över att jag inte förstog efter att ha sagt samma mening tre ggr.Sluta med att jag ropa på en svensk mamma och fråga om hon visste vad det betydde.Vet ni vad han frågade? En så enkel fråga som "är du norsk?" Nog för att jag inte har högsta betyg i engleska men med klarspåk så hade även jag fattat den frågan.Men med lite spanska i det hela så blev ordet norsk totalt oförståligt.Hade vart så mycket enklare om alla pratat engelska från första början på denna jord.Är inte heller det enklaste att få ett barn att förstå vad man menar när den bara hör tyska i sitt hem.Eller en som bara kan något ord på norsk och resten spanska med blandning av tyska.Ja de är ju inte helt enkelt för en själv att förstå vad DOM säger heller,haha.En liten kille brukar sätta upp fingret i luften och ser jätte sur ut så säger han något jätte fort på spanska.Så söt fast man inte fattar så mycket av vad han egentligen säger.Det blir en hel röra av alla språk ibland.Tankarna går i en blandning av norska & svenska ord,men inte konstigt när man säger vissa ord femtioelva gånger om dagen,haha.

MEN en bra sak med dagen i alla fall.Jag har fått en ny läkar tid och efter som jag jobbade i måndags så kan jag ta ut den dagen under påskveckan.Så jag kommer att vara ledig under hela påsken.Åker hem redan lördagen den 16 april,istället för tisdag 19,de är ändå 2,5 dag extra :-D Jag längtar hem så otroligt mycket så det ska bli vunderbart!!! :-)

Jag tog en kvällspromenad vilket var behövligt,släppa lite på alla tankar och fick andas ren luft.


/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0