Första dagen på det nya jobbet...

var igår och jag började den med att ha feber och ont i halsen =/ Men jag var där hela dagen,var en riktigt jobig dag,ville j såklart göra bra intryck och vara aktiv,leka med barnen å sånt.Men jag fick käpma för att ens hålla ögonen öppna.Pricken över i:et på gårdagen var att jag upptäckte att de var ett litet spindelhus.Jag hatar spindlar över allt annat,det är de värsta jag vet!Dom flesta ogillar väl dom,men jag vetatt jag är extrem,mamma tycker jag ska söka hjälp föt min fobi.I alla fall så lyckas jag ju såklart hitta på en sittandes i taket,hade väl knappt vart där i 30 min.Kan ju meddela att de inte var någon lite en som jag fick syn på,nej utan där satt de väl en sån där stor jävel,typ sånna som finns i källare ofta.Jag höll ju såklart på att avliva när jag såg den,i vanliga fall hade jag skrikgrinat och någon hade fått tagit bort den illakvikt.Men g vill ju helst inte att dom ska dö,för då är det ju synd om dom..nej vill ju att dom ska få komma ut i det fria,men ändå lååångt bort från mig.JAG VET jag är en sjuk människa =/.Nu var swt min första dag på en ny arbetsplats så jag tog mig i kragen och informerade de övriga två i personalen om att den fanns där(me hopp om att någon skulle ta bort den)d i dom?" NEJ jag är väl inte allt för GLAD i dom :S Så fick jag den trevliga infon att dom brukar ha sånna där stora inne på badet ibland när det blir varmt.MhmmmTREVLIGT!

Jag överlevde dagen och även den lååånga bussresan hem.Den är bara på 35 minuter men just då kändes de som en evighet.Idag skulle jag träffa chefen,kriva kontrakt och gå igenom allt.Men febern ökade under natten och vid 39 gr kändes de som jag inte hade något val än att sjukanmäla mig,vilket givetvis var de sista jag ville göra andra dagen.Jag hade glömt hur jobbigt de är att ha feber,ville bara vara hemma hos mamma idag.Ligga i soffan och dricka nyponsoppa och äta limpmackor med ost på.

Förutom mitt fysiska tillstånd (och spindlarna) så verkade allt bra på den nya familjebarnehagen.Trevlig personal och söta barn.Ett barn var hade en svensk mamma så han prata svenska hemma,det tyckte jag var kul..kan man prata sitt egna spårk med något av barnen =) Den minsta killen var tysk och så himla söt.En annan är spansk men en i personalen är också där ifrån så hon säger åt honom på spanska när det behövs,han förstår inte så mycket norska.Hoppas verkligen jag orkar gå dit på fredag,annars måste dom hitta någon vikarie och då käner jag mig ännu mer krånglig.

Nej snart går väl panodilen ur och då är det inte mycjet ork kvar när feber stiger igen,blää..

Ha det bra så hörs vi!

/M

Kommentarer
Postat av: Johanna

men fyy vad jobbigt ;/ första dagen och allt. inte kul att behöva sjukanmäla sig andr dagen heller:/ men dom förstår dig. hopppas du kryar på dej snart! DU är saknad <3

2011-03-02 @ 18:36:28
URL: http://johannaellen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0