mätt,trött & framför allt glad

Hallå där,

Jag har precis sett kvällens och säsong 2 sista avsnitt av Solsidan och jag fullkomligt älskar det! Det är enligt mig såå bra tv,sån fin humor.Kan ju inte bli annat än glad efter ett avsnitt av det programmet.Tråkig att de är slut nu,men hoppaspå nya avsnitt snart igen.

Jag är propp mätt efter all taco som ätits ikväll,käner mig lite som en strandad säl =/
Har inte gjort något vettigt direkt idag,vart så seg.Vaknade av att mamma ringde strax före 14,det är INTE likt mig.Inte nu för tiden i alla fall,vaknade dock vid nio men somnade om rätt fort.Tog en kvälls promenad och gick sen och handlade lite skit.Nu har jag bara legat och slappat i sängen.Vill att veckan ska dra igång så det blir fredag NU!!För då får jag finbesök och jag längtar så satans mycket!!! :D Kommer nog går runt med ett leende på läpparna hela kommande veckan,med tanke på både det en & de andra :-)

Igår var jag & Emelie (en av tjejerna från Gottland) på en barrunda på Grünerløkka.Vi tog det rätt lungt men det var mycket trevligt :-) Träffar alltid på en massa andra svenskar när man är ute,det finns så otroligt många här.Jag kom tillbaka från toaletten när vi var på ett ställe så satt det en kille alldels brevid där jag satt.Frågade Emelie lite diskret om det var en norsk eller svensk för kunde inte riktigt höra (många slänger ju in norka ord och då är de inte så lätt) hon hade heller inte hört.Precis då vänder sig kille om mot mig och säger "vad säger ni då?" Så jag frågade vad han är och han var givetvis svensk,inget konstigt med det.Men så visa det sig att han och alla hans kompisar var från Falun.Värden är bra liten och för en gångs skull kändes det härligt att får höra lite dalmål måste jag säga.Tidigare under kvällen så prata jag lite med en kille som kom från Leksand.Så det är en del dalafolk här.På malins jobb så är alla svenskar från dalarna,utan att känna till varandra före liksom,rätt sjukt :P



Lördag!


Måndag i morgon och jag känner mig bara pirrig & glaaad!! :-)
I mitten av veckan ska det tydligen bli 10 + här,håller tummarna att det stämmer.


Natti!

/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0