Nyinflyttade

Sådär då var flytten äntligen färdig,efter tre långa veckor som hemlös.Har nu sovit här vår första natt och det käns sådär spännande och konstigt på ett posetivt sätt.När man är nyinflyttad men ändå delar med andra (delar ju fortfarande kök nu) så käns det som man snokar runt hemma hos någon annan,lite lustig är det ju allt.Men här ska vi nog trivas och området är fantastiskt,har finns ALLT.Nu bor vi i den delen av Oslo som man i regel "vill" på i,med andra ord ett lite mer finare (snobbbigare) ställe.Vilket för mig käns tryggare än att bo på exempelvis sinsen som motsvárar tjänarängar hemma.Inte för att vara "sån" men jag tror trotts allt att ni förstår lite hur jag tänker? :-) Det är mindre mysko folk i den här delen av staden kan man säga,sen finns det väl självklart ingen plats som är trygg om kvällar/nätter vart man än är men vissa är bättre än andra,som majourstuen.

Ska förklara det här med att vi delar kök för har ju ändå en egen våning.Vi delar den här lägenheten med tre andra.En ung kille som studerar om jag inte minns fel,Alexander heter han i alla fall och har hittills gjort ett trevligt intryck.Sen är det en man på 50 +,lite konstigt att han bor i kollektiv? jag vet men får väl hoppas att han har familj någon annan stans och bara bor här pågrund av jobb och inte är här så ofta.Den sista är en ung tjej som också studerar,henne träffade vi på visningen och var himla trevlig.Sen har hon de finaste rumet jag någonsin sett också,ska försöka smygfota det sen så ni får se,stor insperationskälla i varje fall!Alla verkar trevliga och ordentliga,och norskar är dom alla,ingen mer skåning alltså,puuh! ;-)

Det är ett gammalt fint hus och bor på femte våningen,ingen hiss finns kan jag tilllägga (JA det var svettigt att bara upp allt) Men en våning högt upp är en våning med mycket bra utsikt,det är fint! Lägenheten är uppdelad så att dom andra tre har ett varsitt rum nere.Där finns det även ett badrum med tvättmaskin samt inbyggd torktumlare och inne i det här badrumet finns det en dörr som leder in till killens rum.Jag vet,det låter helt sjukt,det är sjukt.Tur då att vi har vårt egna badrum uppe.Vi har räknat ut att det förmodligen är så för att huset är så pass gammalt så alla dörrar här och var säkert är gör tjänstefolket,och kanske bodde städerskan i rummet inne i badet? Låter väl som en förklaring :P Nog om det,sen har vi köket där nere som vi alla delar.ÄNTLIGEN har vi ett stort riktigt kök med stora ytor för att baka & laga mat.Fick lite hemmakänsla när jag upptäckte att det var lika spis som mamma & pappa har,haha.I köket är det en spiraltrapp som leder upp till oss.Här finns då ett sovrum,med "från golv till tak" fönster samt en glas dörr ut till vår terass (äter har vi en mysig terass,guld!)I det rummet är allt vitt och mycket fint.Badrumet är litet och färgerna inget att hurra för,MEN det är vårt egna bad så tänker inte klaga det minsta!Sen har vi vardagsrumet dom är gult på väggarna och vita bjälkar i taket (hade såklart önskat att även väggarna var vita).I vardagsrumet finns det en stege som leder upp till ett litet loft,där kommer förmodligen två av oss sova.Blir troligen rullande schema så alla får ha sovrumet ibland.

När allt är färdigt,inrett och klart så ska jag bjuda på en massa bilder.Nu är lägenheten fylld av flytlådor,mest ett kaos bland alla mina saker käner jag.Idag måste jag packa färdigt,mitt flyg går 14.00 i morgon.Hmm ska försöka hitta på allt i denna röra.

/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0